REVOLUSI PEMANCINGAN

Teknik pancingan dasar sudah sekian lama digunakan dan merupakan teknik yang paling popular sejak dahulu lagi. Manakala teknik pancingan menggunakan gewang masih baru di kalangan pemancing masa kini. Persoalan yang sering timbul...mana satu kah teknik pancingan yang paling berkesan & extreme? Jawapannya.."TEPUK DADA TANYA SELERA".



Search This Blog

LIKE OUR Facebook

Monday, October 19, 2009

UNGAH SUTRA HARBOUR


Tarikh 17 Okt.2009, cikgu Sudin dan aku telah merobek lubuk yang diperkatakan di sekitar Kota Kinabalu. Tepat jam 6.30 pagi, kami bergerak dari rumah dan terus menuju ke KK. Dalam perjalanan kami melihat titik-titik air hujan membasahi cermin kereta, tapi kamu tahule....geng keruak ni kalau dah turun...geng ni takkan berpatah arah. Program tetap di teruskan.

Sekitar jam 7.15 pagi, kamipun tiba ditempat yang dituju...ditinjau-tinjau c ampulur....tiada kelihatan batang hidungnya. Rupa-rupanya c ampulur sedang syok di kadai makan kaling "cowboy" di Petagas sama Kapten Ombak Biru....mengirup kupi panas dan makan ruti canai kuah kambing. Aku dan Sudin...apa lagi mempopperleee....malangnya kana kejar (bubut) aje oleh makluk yang tak dikenali.

Lama sudah kami casting, tiada juga disambar....dan malang lagi "jig" cikgu Sudin tersangkut dan putus. Dengan rasa hampa, kami beralih lokasi...akhirnya kami menemui lokasi baik punya...dan akhirnya seekor ungah (berat 1 kg) dan seekor titir @ barakuda (berat sekitar 1 kg) juga berjaya dinaikan oleh cikgu Sudin, tapi ia exsen dengan aku..titirnya tejatuh ke dalam air dan sempat melarikan diri...dan rapala yang digunakan oleh cikgu disambar lagi oleh ikan yang tak dikenali dan tersangkut (rapalapun putus). Malang sekali kepada aku....lalai bersembang dengan cikgu, gewangku disambar tapi inda terait banar....kecewaku lagi. Lagi kecewa, gewangku tersangkut dan putus....

Trip pagi ani dituruti oleh Team Lempayun...C Osman dan adiknya..C Mentaus. Merekapun tidak mendapat apa-apa...dan akhirnya kami akhiri trip ini dengan mengasak di Restoran Seri Bayu, Sembulan...Roti canai le..

No comments: