REVOLUSI PEMANCINGAN

Teknik pancingan dasar sudah sekian lama digunakan dan merupakan teknik yang paling popular sejak dahulu lagi. Manakala teknik pancingan menggunakan gewang masih baru di kalangan pemancing masa kini. Persoalan yang sering timbul...mana satu kah teknik pancingan yang paling berkesan & extreme? Jawapannya.."TEPUK DADA TANYA SELERA".



Search This Blog

LIKE OUR Facebook

Wednesday, October 14, 2009

Casting Di Lapangan Terbang KK


Jam 2.30 petang (14hb.Okt.2009), aku konon mau mencuba nasib di sungai petagas...tapi malangnya air sungai cetek aje (banar karapakmutu ampulur). So, tanpa melengahkan masa akupun bergerak ke Tanjung Aru...manalah tau ada lapangan casting baru. Sampai di sana, wah...ada potensi tempat ni...so apa lagi, akupun meneruskan niatku yang terbuku selama 1 minggu ini. Dengan azam membara, baling demi baling...tiada seekorpun ikan mau menjamah popperku...ku lihat semakin banyak kereta parking kat sana. Lah, ini memancing lain kot..rata2 kereta yang parking mempunyai cermin gelap...so sahle, casting barang baik....SOOOIIIIIIII.
Saya tengok hari semakin gelap..tanda-tanda hujan nak turun..so apa lagi, sebelum hujan perlulah sediakan payung. Akupun mengemas kail dan start kereta...cabut.InsyaAllah esok aku try lagi lubuk ni...mana tahu berhasil.

No comments: