REVOLUSI PEMANCINGAN

Teknik pancingan dasar sudah sekian lama digunakan dan merupakan teknik yang paling popular sejak dahulu lagi. Manakala teknik pancingan menggunakan gewang masih baru di kalangan pemancing masa kini. Persoalan yang sering timbul...mana satu kah teknik pancingan yang paling berkesan & extreme? Jawapannya.."TEPUK DADA TANYA SELERA".



Search This Blog

LIKE OUR Facebook

Monday, December 7, 2009

3 HARI 2 MALAM DI SEMPORNA

PEMANDANGAN JETI SEMPORNA HOLIDAY RESORT

Tarikh 5 Dis 2009, Saya dan Amli, Hj.Bahrin serta Sarjan telah pergi ke Semporna untuk menghadiri Majlis Perkahwinan Azmi Hajah (staf INFRA) dengan bakal isterinya orang Kg.Panji Semporna. Jam 7.30 pagi kami berangkat dari Kota Kinabalu ke Semporna dengan menaiki Vigo @ Toyota Hilux Pejabat atas urusan kebajikan....Kalau mau tahu Bro...aku adalah presiden Kelab Warga INFRA Sabah dan Tn.Hj.Bahrin Naib Pengerusi Bersama Majlis Bersama Jabatan (MBJ) INFRA Bangi. Jadi atas kebajikan kakitangan, maka kamilah wakil INFRA yang datang mewakili semua staf INFRA seluruh Malaysia.

Bro...kami sampai di Semporna dalam sekitar jam 5.00 petang dan penginapan kami di Semporna Holiday Resort Kg.Tampai-Tampai (tempat apik dan duyong belakuntu). Di sana memang selesa...pakej penginapan yang disediakan tediri dari bilik Tiger 1 hingga 6 (harga RM120 semalam) dan Rumah Panjang (harga 60 semalam) serta free memancing dan mandi laut.

BILIK ATAS AIR....BOLEH LONTAR PANCING BRO...

Malam/Hari pertama :

Kami (Group saya & KEMAS Negeri Sabah) memancing bermula jam 10.00 malam, berakhir jam 3.00 pagi...dan hasilnya seperti berikut :-

IKAN TODAK (Apollo) & ANAK GT (Casting)


Hari ke 2 :


Jam 5.00 ptg, kami mencuba nasib casting dan umpan dasar di Jambatan Sg.Semporna dan hasilnya ( 2 ekor siakap merah & seekor belais....lepas jangan kiralah) seperti gambar berikut :


Malam terakhir di Semporna : Memancing di Jeti Resort

IKAN LUMAHAN PAPAN...HASIL TERBESAR SARJAN


Hari ke 3 : 7 Dis 2009

Pagi yang tenang dan indah...tepat jam 7.30, Haji Bahrin & Sarjan telah bersiap untuk balik ke Kota Kinabalu. Sebelum balik mereka mendapatkan khidmat tukang masak resort untuk mengoreng ikan yang kami pancing malam tadi. Sekaligus kami bersarapan pagi dengan hasil tangkapan sendiri & nasi goreng kampung.....SADAP BRO!!!

No comments: