REVOLUSI PEMANCINGAN

Teknik pancingan dasar sudah sekian lama digunakan dan merupakan teknik yang paling popular sejak dahulu lagi. Manakala teknik pancingan menggunakan gewang masih baru di kalangan pemancing masa kini. Persoalan yang sering timbul...mana satu kah teknik pancingan yang paling berkesan & extreme? Jawapannya.."TEPUK DADA TANYA SELERA".



Search This Blog

LIKE OUR Facebook

Sunday, November 15, 2009

RM 4.00 PISANG GORENG @ UKUI PISANG

Tarikh 14 November 2009....saya, Bos, Amli & Osup menduga untuk kali ke 2 leliwa Sg. Bongawan. Untuk menduga sepisis sungai Bongawan...maka umpan yang paling mujarab adalah pisang goreng. Port pertama kami di Jeti Kg.Tuangak cuma menghasilkan 1 ekor leliwa bersaiz sedarhana. Port ini memang selesa dilengkapi dengan jeti besar, luas dan berlampu tapi yang tak sedapnya ganguan dari bot PTI yang sentiasa memecut laju. Bukan 1 buah...tapi lebih dari 5 buah. Sakit hati.......rasa-rasa nak baling bom ikan atau casting pemandu bot tersebut.

Dalam keadaan hujan...Bos mencadangkan kami mencari port baru. So tampa berlengah saya mengarahkan krew bersiap sedia dan beredar dari situ tepat jam 5.45 petang. Akhirnya saya memilih port di Kg.Laut. Memang tepat pilihan saya..baru melabuh umpan...Amli sudah mendaratkan seekor leliwa bersaiz sedarhana...dan aksi tersebut berpanjangan sehingga jam 7.45 malam di mana penutupnya seekor leliwa barsaiz mega telah didaratkan oleh Osup. Berat leliwa tersebut tepat 2 kg. Setelah disusun...sebanyak 16 ekor leliwa dan 3 ekor serawi telah tewas ditangan kami.

No comments: